Partner serwisu
Drogi i autostrady

Są oferty w gigantycznym przetargu drogowo-tunelowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
23-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
23-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

Oferty na kilkumiliardowy przetarg drogowo-tunelowy zostały otwarte. Chodzi o budowę drogi ekspresowej S6 – Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina z pięciokilometrowym tunelem pod Odrą. Jest pięć propozycji.

To będzie wyjątkowo drogi i trudny kontrakt. Dotyczy S6 na odcinku Police - Goleniów. W grę wchodzi budowa odcinak drogi ekspresowej o długości 23,4 km wraz z 5-kilometrowym tunelem pod Odrą. 

GDDKiA przygotowała na to zadanie 5,852 mld zł. Oferty zaczynają się od kwoty 4,9 mld, a kończą na kwocie 8,5 mld zł. Najtańsza jest propozycja firmy CCS Claims Consulting Samson Zbigniew Szymczak z Bydgoszczy wyceniona na 4,920 mld zł (ten oferent jako jedyny nie zadeklarował przedłużenia okresu gwarancji jakości, pozostali wykonawcy zaproponowali dodatkowe 5 lat w każdym podkryterium). 

Oferent z najniższą ceną za pośrednictwem mediów społecznościowych przyznał, że za jego ofertą kryje się chęć "pokazania słabości naszego Pzp”. 

- Moja oferta na tunel 💪 👏 👍 S6 Zachodnie drogowe obejście Szczecina - Odcinek 3 Police – Goleniów (od km 27+403 do km 50+810,20). GDDKIA poinformowała o zamiarze przeznaczenia kwoty 4 852 725 339,16 PLN. Moja oferta opiewała na kwotę 4 920 000 000,00 PLN (niespełna 67 mln powyżej stąd też o czymś to świadczy) - napisał na LinkdIn. "Teraz czekam na prace komisji przetargowej i dalej walczę by pokazać słabość naszego pzp wymagającego zmian 🤷♂️ wbrew temu co myśli cała branża 💪. Mamy art. 115, 118, 224 które wymagają poprawy oraz mamy art.121 pzp i 404 pzp z których nikt nie korzysta w praktyce oraz konieczność zmniejszenia wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania z 10% na 5% na kontraktach infrastrukturalnych - czytamy. 

Pozostałe oferty to: konsorcjum NDI S.A, DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET z Turcji, oraz Dogus Construction Poland - 5,311 mld zł, Budimex wraz z Ferrovial Construction - 5,822 mld zł, Porr, Porr Bau oraz Gülermak - 5,589 mld zł oraz Mirbud w konsorcjum z Samsung C&T Corporation z Korei – 8,517 mld zł.

Odcinek, o którym mowa zacznie się ok. 1,5 km na zachód od węzła drogowego Police, który powstanie na połączeniu z ulicami Kuźnicką oraz Piotra i Pawła prowadzącymi do Zakładów Chemicznych oraz z DW-114 i obwodnicą realizowaną przez gminę Police. Przy węźle zaplanowano obwód drogowy wraz z centrum zarządzania tunelem. Tuż za węzłem będzie wlot do tunelu drogowego przechodzącego pod instalacjami Zakładów Chemicznych, liniami kolejowymi, DW-114, terenami portu Police i Odrą.

Tunel ma mieć 5 km długości. Jego wylot będzie około 500 m od wschodniego brzegu Odry. Po wyjściu z tunelu droga ekspresowa pobiegnie w kierunku miejscowości Święta, którą ominie od północy. Dalej droga poprowadzi w kierunku wschodnim, przechodząc na północ od miejscowości Modrzewie, gdzie na skrzyżowaniu z DW-11 powstanie węzeł drogowy.

Około 2,4 km na wschód od węzła Modrzewie powstanie MOP Bolesławice. Na węźle Goleniów Północ trasa połączy się z istniejącymi drogami ekspresowymi S3 i S6. Sam węzeł zostanie rozbudowany o relacje w kierunku nowej trasy S6. Na odcinku powstaną m.in. 22 obiekty mostowe.

Tunel zaplanowano jako dwunawowy, a w każdej nawie dwururowy, a w każdej nawie znajdą się dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Średnica zewnętrzna tunelu będzie wynosiła 14,85 m, a grubość obudowy 60 cm. Jezdnia ma się znajdować na głębokości 45 m.

Cała trasa zachodniej obwodnicy Szczecina to ponad 51 km. ?Na potrzeby realizacyjne została podzielona na trzy odcinki. To Kołbaskowo – Dołuje (13,6 km), Dołuje – Police (11,9 km) oraz Police – Goleniów (ponad 23 km). Oferty na pozostałe dwa odcinki zostały otwarte na początku maja.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5